Pozyskiwanie klientów

Sprawdziliśmy naszą organizację pod kątem przygotowania do eksportu (Ready2Export Scans).

Wybraliśmy rynki, na których chcemy zaistnieć (Badanie rynku).

Zastanówmy się teraz nad strategią zaistnienia na danym rynku.

Eksport bezpośredni? Eksport pośredni?

Budujemy bazę odbiorców końcowych czy szukamy pośredników/hurtowników/dystrybutorów?

Jednak przede wszystkim musimy nasz produkt/usługę wyróżnić.

Czego szukają, potrzebują, oczekują klienci?

W wielu przypadkach potencjalny klient nie będzie zainteresowany zakupem w danej chwili, ale zapotrzebowanie może pojawić się za kilka tygodni, miesięcy, być może za rok.

Czy masz program podtrzymywania relacji z potencjalnym klientem oraz pozyskanym klientem?

Pozyskiwanie klientów ściśle wiąże się z działaniami marketingowymi. Czy zastanawiałeś się jaka strategia marketingowa jest dziś najskuteczniejsza?

Być może w przypadku naszego produktu sprawdzą się imprezy targowe i misje?

Dziś praktycznie wszystko jest dostępne wszędzie. Dlatego pozyskiwanie klientów to proces, który wymaga cierpliwości i konsekwencji.

Podstawę skutecznego pozyskiwania klientów stanowi perfekcyjne rozpoznanie ich potrzeb. Bezwzględnie musimy dostarczyć klientowi wartości dodanej, rozwiązać jego problemy oraz stale podtrzymywać z nim relacje dostarczając mu wartościowych informacji.

Facebook
Top