Badanie rynków

Zanim rozpoczniemy aktywne poszukiwanie klientów na danym rynku, najpierw musimy podjąć decyzję, gdzie będziemy ich szukać. Dlatego najpierw spójrzmy na Europę czy Świat jako całość.

Gdzie nabywców naszego produktu/usługi będzie najwięcej?

Do kogo kierujemy nasze produkty/usługi?

Jak pod względem grupy docelowej wyglądają poszczególne kraje?

Załóżmy, że wybraliśmy na początek kilka państw, gdzie znajdują się duże grupy potencjalnych nabywców.

Czy region, do którego chcemy wejść ze sprzedażą jest bezpieczny? Czy istnieją jakieś zagrożenia w tym kraju? Jaka jest koniunktura gospodarcza?

Teraz zastanówmy się bardziej szczegółowo nad wybranym rynkiem.

Jaki jest rynek na nasz produkt w tym kraju? Jaka jest jego wartość? Jaka jest konkurencja, cena, kanały dystrybucji?

To tylko niektóre pytania i zagadnienia, które powinniśmy zweryfikować przed rozpoczęciem inwestowania w aktywną sprzedaż na danym rynku.

Są to zagadnienia absolutnie niezbędne do analizy, co pozwoli zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy i czasu. Uchroni przed porażką i złym pierwszym doświadczeniem, które później będzie rzutowało na całą dalszą działalność eksportową.

Badanie rynku musi być pierwszym krokiem, jeśli zdecydujemy się na ekspansję. Jednak zanim zdecydujemy się na ekspansję musimy odpowiedzieć sobie na pytanie: czy jesteśmy gotowi na eksport? Lub jak bardzo jesteśmy przygotowaniu do eksportu?

Na rynku istnieją proste narzędzia, które wspierają nas w odpowiedzi na te pytania. W tym miejscu odsyłamy do zakładki Ready2Export Scans, gdzie szczegółowo omówiony jest aspekt przygotowania firmy i jej personelu do ekspansji zagranicznej.

Facebook
Top